VKE

Innhold

Ni av ti bedrifter sparer på forsikringer

Medlemskap

Publisert

VKEs medlemsbedrifter bruker mye penger på forsikringer. Som medlem i VKE har du tilbud på en skreddersydd forsikring i samarbeide med Nelfo og Pareto Forsikringsmegling AS.

Nelfo forsikring er et innkjøpsfellesskap hvor medlemsbedriftene kan få alt de ønsker av forsikringer.

– Det er viktig at bedriften er riktig forsikret, og til riktig pris, fastslår forsikringsmegler Thomas Solli i Nelfo Forsikring. Vi kan skaffe alt fra yrkesskade­forsikring til avbruddsforsikring, bilforsikring, gruppelivsforsikring og behandlingsforsikring, til garantiforsikring.

– Når det gjelder persondekninger er prisene på forsikringene de samme, uavhengig av størrelsen på bedriften. Prisene vi opererer med, er vanskelige å oppnå for enkeltbedrifter, spesielt for de mindre bedriftene. De kunne ikke fått disse prisene ellers.

Jevnlig kontroll av prisen
Nelfo Forsikring skal alltid tilby markedsriktige priser. Det sikrer vi gjennom jevnlig konkurranse­utsetting. Våre kunder skal ikke oppleve at prisene siger umerkelig oppover over tid. Bedrifter som bytter til Nelfo forsikring, sparer gjerne 20-30 prosent på prisene, noen så mye som 60 prosent.

– I tillegg kommer blant annet fordeler som ubegrenset kjørelengde på bilforsikring, eller at man får behandlingsforsikring uten at det stilles krav om helseerklæring. Det trengs bare en bekreftelse på at man er arbeidsdyktig.

Populær garantiforsikring
– De tekniske entreprenørene setter spesielt stor pris på at de også kan ordne garantiene sine gjennom forsikringsordningen, forteller Solli.

– Garantiforsikringen vi tilbyr, er blitt tatt veldig godt imot; den har vi flere henvendelser om daglig. Det er en stor forenkling for bedriftene at de nå kan slippe å gå til en bank for å få de nødvendige garantier når de skal gå inn i større byggeprosjekter.

– Vi tilbyr bistand og støtte. Først og fremst driver vi mye med skadeforebyggende arbeid. Det sikrer lave priser, og skaper også trygghet og sikkerhet for de ansatte.

– Vi yter selvfølgelig også bistand ved skade. Vi står alltid på kundens side, og vi kan forsikring. Det gir en ekstra trygghet. Nå skal det også sies at 99,9 prosent av forsikringsoppgjørene i Nelfo Forsikring går helt uproblematisk for seg. Bilskader utgjør de fleste av skadene.

Enkelt å bytte
Det er ikke vanskelig å overføre forsikringene fra annen leverandør til Nelfo forsikring, understreker Solli.

– Kunden trenger stort sett bare skrive under på tilbudet, så ordner vi resten, både oppsigelse av den gamle forsikringen og oppretting av ny polise. Det er ikke lenger slik at man må vente til neste hovedforfall, det holder at man sier opp den gamle forsikringen med 30 dagers varsel. Det blir tatt et sluttoppgjør på den gamle avtalen, og det man eventuelt har til gode blir tilbakebetalt.

Rådgivning om riktig forsikring
– En annen viktig tjeneste vi gjør, som det kanskje er litt for liten oppmerksomhet på, er at vi kan gå gjennom og sjekke at bedriften ikke er over- eller underforsikret. Vi bruker en del ressurser på nettopp slik rådgivning, for å sikre at bedriften er riktig dekket. Så mange som en tredjedel av dem vi får inn her, har vært feilsikret. Men selv om vi ofte avdekker alvorlige feil ved en slik gjennomgang, er det overraskende få kunder som er opptatt av det. Derfor vil jeg benytte anledningen til å anbefale bedriftene å få gjort en slik gjennomgang, sier Solli.

Les mer om Nelfo forsikring her.

Flere nyheter